התוכן הוא המלך, מדובר אולי באחת הקלישאות החבוטות ביותר בטרמינולוגיה של משווקי אינטרנט, אבל מה לעשות שבדרך כלל קלישאות נהנות מקמצוץ של אמת. אם נדבר על תוכן מהזוית של קידום במנועי חיפוש, הרי שגם כאן כל מי שעוסק בתחום יאמר, והרבה פעמים בצדק, שגוגל אוהב מאוד תכנים טקסטואלים, ומתגמל אתרים רוויי תוכן בחשיפה מוגברת במנוע החיפוש. לא מעט בעלי אתרים התחמשו בטיפ הזה והחלו להפציץ את אתרי האינטרנט שלהם בכמויות גדולות של תוכן, לעיתים תוך פשרה על איכותו, בהנחה שהדבר יסייע להם בקידום מילת המפתח המרכזית שלהם. אז רגע לפני שאתם מפציצים את האתר שלכם באלפי עמודי תוכן חדשים, אתם אולי תתאכזבו לדעת שהדבר לא בהכרח יסייע לקידום מילת המפתח הראשית שלכם.  האם זה אומר שאין טעם לרענן את האתר שלנו בתכנים חדשים? ממש לא! יש לכם המון סיבות לעדכן תכנים באתר האינטרנט שלכם, נגיע אליהם תיכף.

אז למה בכל זאת כדאי לייצר כמויות של תוכן(מבלי להתפשר על איכות כמובן)?

ככל שאנו מייצרים יותר תכנים, כך קיימים באופן אוטומטי יותר צירופי מילים שאנו יכולים להתברג עליהם במנועי חיפוש. לעיתים נייצר המון כניסות ממילות מפתח שבמקור כלל לא חשבנו לקדם. באותו הקשר חשוב לציין שרוב החיפושים בגוגל סובבים סביב מילות מפתח יחודיות שלעיתים אף לא נקלטו  ברדאר של כלי מילות המפתח של גוגל. כמעט בכל האתרים רווי התוכן שאני מקדם אני מגלה שגם אם מילת המפתח המרכזית היא המילה המניבה את כמות הכניסות הגדולה ביותר לאתר, הרי שסך כל המילים שייצרו כניסות בודדות עולות על הכמות שייצרה המילה הראשית ( נתונים אלה נכונים כיום טרם הטמעת גוגל אינסטנט בישראל, ייתכן שהנתונים יראו אחרת ברגע שגוגל אינסטנט יוטמע בארץ). דבר חשוב שצריך לזכור, הוא שגוגל מתעדף במקרים מסוימים תכנים חדשים מתוך השאיפה לייצר תוצאות עדכניות בעלות ערך חדשותי. ולכן חשוב מאוד מבחינת גוגל (וגם מבחינת הגולשים שלנו) לייצר תכנים חדשים ועדכניים).

איך כן לגרום לתכנים חדשים באתר לחזק את עמוד הבית?

 אמרנו שמילת המפתח הראשית שלנו (שלרוב תמוקד בעמוד הבית) לא תמיד תתקדם עקב העמסת תוכן באתר. זה לא אומר שלא ניתן לרתום את עמודי התוכן באתר לחיזוק  עמוד הבית. על מנת לחזק את עמוד הבית באמצעות תכנים חדשים באתר מומלץ לייצר תכנים שמספקים מידע משלים לעמוד הבית, הם יסבבו סבי הנושא הראשי שלנו, אבל יתנו עליו זויות חדשות שלא זוכות לאיזכור בעמוד הבית. כמו כן  מומלץ לקשר מעמודים אלה לעמוד הבית באמצעות מילת המפתח הראשית שלנו.

דבר שני, זוכרים שאמרנו שגוגל אוהב דפים חדשים שעוזרים לנו לאותת לגוגל שהאתר שלנו לא קופא על שמריו? אתם יכולים למנף עיקרו זה על ידי הצגת טיזרים של התכנים האחרונים שלכם בעמוד הבית. הקצו לתכנים אלה בלוק מיוחד בעמוד הבית בנוסף לטקטסט הסטטי של עמוד הבית. כך, הטקסט הסטטי ימשיך למקד אותנו סביב מילות המפתח החשובות שלנו, והטיזרים המתעדכנים יתבלו את עמוד הבית שלנו באופן עקבי בבחדשות ועידכונים שמנועי החיפוש אוהבים – כך למעשה נהנה משתי העולמות היתרונות שגלומים הן בתכנים סטטיים ותיקים ויציבים, והן ביתרונות של תוכן דינאמי וחדשני. עמוד הבית של האתר שלי נוקט בדיוק בשיטה זו.

ודבר אחרון שתמיד צריך לזכור, ככל שנייצר יותר תכנים נצטרך לשכלל את ארכיטקטורת האתר שלנו, על מנת שיאפשר גישה נוחה לכל התכנים באתר. זו משימה כלל לא פשוטה כשעסקינן באתרים עם מאות ואלפי עמודי תוכן. זיכרו, שעמוד תוכן שנדרשים יותר משני קליקים מעמוד הבית על מנת להגיע אליו, נחשב לעמוד זניח שקבור תחת ערימות התוכן, וגולשים, כמו גם זחלנים של מנועי חיפוש, מתקשים להגיע אליו. יש לא מעט שיטות להתגבר על הבעיה  הזו החל ממפת אתר, דרך פינגים לגוגל, ועד ליצירת תפריטים דינאמיים , קטגוריות מאמרים, תגיות ועוד. אבל בהתחשב בכך ששפכתי על המאמר הזה כבר כמעט שמונה מאות מילים, ארחיב על הנושא באחד הפוסטים הבאים.