כרגע, כל מי שמתעסק בשיווק באינטרנט כמעט, מדבר על שיפור יחסי המרה, אך מהם יחסי המרה? כיצד משפרים אותם? כיצד גורמים ללקוח לעשות מה שאנחנו רוצים ממנו, כמו לרכוש או להירשם לניוזלטר? וכיצד עבודת קידום אתרים קשורה גם בשיפור של יחסי המרה? כל זאת ועוד נפרט במאמר הבא.

CRO = CONVERSION RATE OPTIMIZATION

קיימות בשוק היום מספר תוכנות שמתמחות בביצוע A/B TESTING. תהליך זה בין היתר עשוי להציג מסר ייחודי לגולש מסוים, כמו "רכוש היום", בעוד שמבחן B יציג ללקוח מסר אחר בנוסח "רכוש עכשיו ותהנה ממשלוח חינם". כך ניתן להסיק ולהבין אילו מהמסרים באתר שלנו, אילו מהתמונות שבאתר, המבצעים שבאתר, צורת האתר וכדומה מגישים ללקוח חווית גלישה טובה יותר, וגורמים לו לבצע את הפעולות שאנו רוצים ממנו.

קידום אתרים, חווית משתמש ו-CONVERSION RATE OPTIMIZATION

 כיצד קשורים יחדיו עבודת קידום אתרים יחד עם שיפור חווית המשתמש באתר ו-CONVERSION RATE OPTIMIZATION? ובכן עבודת קידום האתר למעלה מבחינת מיקומיו בתוצאות מנוע החיפוש גוגל עשויה להביא גולשים לאתר. במידה וקידום האתר נעשה בצורה נכונה, והאתר ממוקם בתוצאות גבוהות, אז יש תנועה הולכת וגוברת לאתר מצד הגולשים (טראפיק). הגולשים שמגיעים לאתר מצפים לראות את מה שחיפשו במנוע החיפוש גוגל, כך לדוגמא, במידה וחיפשו את המונח "חנות יינות", כנראה שחיפשו הלקוחות יינות מיוחדים ומוצרים הקשורים בתחום היין. אם ימצאו את מה שחיפשו באתר עצמו, אך המוצרים לא יוצגו בצורה ברורה, חווית הרכישה באתר לא תהיה טובה, האתר לא יוצג בצורה מזמינה, באתר לא יהיו אפשרויות סליקה מתקדמות ורכישה מאובטחת, הגולשים באתר יצאו החוצה ממנו וילכו לחפש חנות יינות אחרת באינטרנט. בדיוק לצורך זה עלינו לבצע A/B TESTING באתרים גדולים וקטנים, ובפרט, באתרים שמתמחים במכירות באינטרנט.

מבחני A/B לדוגמא

מבחני A/B עשויים לנוע בין טקסט מסוים שמופיע ל50 אחוז מהגולשים, טקסט שמציע שני ניסוחים אפשריים. כך לדוגמא, 50 אחוז מהגולשים יקבלו את הטקסט "25% הנחה על כל האתר, בעוד ששאר הגולשים יקבלו את הטקסט "כעת בהנחה – במקום 100 שקלים, 75 שקלים בלבד". כמובן גם שהמבחנים יכולים להיות מותאמים, כלומר, גולש שמגיע ממדינה מסוימת לאתר, בפרופיל גיל מסוים, בשעה מסוימת, ביום מסוים (הבנתם את הסיפור…), מקבל מבחן אחד, בעוד פרופיל זהה של גולש אחר מקבל דף מותאם אחר.

חווית משתמש באתר

חווית משתמש באתר קשורה גם היא חלק אינטגרלי ממבחני A/B, בשל העובדה כי גולשים מצפים למצוא לבסוף את מה שחיפשו בגוגל. חווית משתמש היא מונח כללי למדי, אך היא כוללת בין היתר: עיצוב נאה לאתר, שירות טוב, גרפיקה נאה, אפשרות ניווט קלה ופשוטה, נוחיות שימוש, ועוד.

לסיכום, עבודת קידום האתרים הולכת יד ביד עם שיפור חווית המשתמש ושיפור יחס ההמרה באתר. אם התחלתם כבר באחד מהם, שלבו את עבודתכם גם עם השאר, ותהנו מתוצאות גבוהות עוד יותר.